Mijn avontuur in Suriname!

Aftellen!

Hallo allemaal,

Het begint nu heel snel echt te worden: nog maar een paar nachtjes slapen en ik vertrek naar Suriname!

Voorbereidingen

Op 6 november 2013 zette ik op facebook:"Deze held op sokken heeft ook een aanvraag voor een buitenlandse stage gedaan! En dan wel naar Zuid-Afrika (1e voorkeur), Suriname of Aruba voor 3 maanden. (staat nog niet helemaal vast) Niet helemaal naast de deur dus!Februari 2015 moet het gaan gebeuren. Nu dus flink gaan sparen en zorgen dat ik heen kan!"

Inmiddels is het februari 2015: de laatste dingen worden geregeld en ook begint mijn koffer steeds voller te raken. Ook mijn zenuwen zijn meer aanwezig, maar ik ga!

Sinds november 2013 is er vanalles veranderd. De bestemming is Suriname geworden en ik word vergezeld door 4 studenten van mijn school: Eline, Mark, Moniek en Femke. Samen hebben we op 20 oktober 2014 ons ticket geboekt en hebben we een geschikt huis gevonden om te verblijven.

Mijn paspoort werd aangevraagd en in december 2014 mocht ik van allerlei leuke vaccinaties ophalen. (In eerste instantie vond ik het heel vreselijk, maar achteraf stelde het echt niks voor) Ik kreeg er in totaal 4: DTP (difterie, tetanus en polio), buiktyfus, gele koorts en hepatitis A&B. De vaccinaties waren niet verplicht, maar je weet het natuurlijk nooit. Voorkomen is beter dan genezen, zullen we maar zeggen.

Wink

Eline en ik zijn samen naar Amsterdam gereisd om ons visum aan te vragen. Dit zorgde voor wat ophef in het kantoortje van het Surinaamse consulaat. De mevrouw weigerde ons visum in eerste instantie, maar na heel wat geregel konden we het toch nog krijgen! We mogen het land dus binnen!

Ik besloot voor mezelf om geld in te zamelen voor de school waar ik ga stage lopen: de Kathedrale Koorschool. Dit is een school waarop kinderen naast het gewone lesprogramma, muziekgeschiedenis en muziekles krijgen. Foto's en filmpjes zijn te vinden op de site van de school:http://koorschoolsuriname.com/category/view/koorschool

Ik mocht in de gezamenlijke jeugddienst van Wanneperveen/Belt-Schutsloot collecteren voor de school. Dit heeft maar liefst €215 euro opgebracht! Door verschillende giften heb ik voor een bedrag van €500,- spullen kunnen aanschaffen voor de school:

  • 8 verfbussen
  • 4x verschillende kleuren papier
  • 2x vlechtstroken
  • 8 x 12 kleurpotloden
  • 25 potjes lijm
  • 50 verschillende kwasten
  • 30 leesboeken

Heel wat spullen dus! Ik ben jullie allemaal enorm dankbaar dat ik dit kan doen voor de school! Nu is de volgende uitdaging om het in Suriname zelf te krijgen, hiermee ben ik druk in de weer om het voor elkaar te krijgen.

Ik weet zeker dat de kinderen op de school jullie allemaal heel dankbaar zijn en t.z.t. zal ik hiervan wat foto's plaatsen.

Het komt nu echt steeds dichterbij, ik blijf het tegen mezelf zeggen. Ik weet dat ik iedereen (Jesse, papa&mama, mijn lieftallige zusters, familie en vrienden) heel erg ga missen. Dat neemt niet weg dat ik er veel zin in heb!

Reisplanning:

28 februari vlieg ik om 11.30 vanaf Schiphol naar Paramaribo. (vluchtnummerKL 0713) Vanaf Johan Adolf Pengel (vliegveld Paramaribo) komt een taxi ons ophalen en die brengt ons naar ons huis. De eerste week gaan we acclimatiseren: we gaan op bezoek bij het bestuur van de scholen en gaan kennismaken op onze stageschool. De tweede week begint het stage lopen. Daar ben ik vooral heel erg benieuwd naar.

28 mei vlieg ik weer terug vanaf Paramaribo naar Amsterdam. We vertrekken 's avonds om 17.50 uur en we komen om 07.30 uur aan op Schiphol. (vluchtnummerKL 0714)

Ik hoop dat ik die dag iedereen die ik zolang heb moeten missen snel weer kan zien en spreken!

Houden jullie mij ook een beetje op de hoogte van wat er in Belt-Schutsloot en omstreken gebeurt?

Laughing

Groetjes, Geanne

Reacties

Reacties

belinda

Leuke uitdaging zeg!
Heel veel plezier!

Zusss

Komt goed zus! Heeeeel erg gaan genieten. It's gone before you will notice...

We houden wel contact ;)

Judith

Spannend! Maar leuk! Veel plezier en houd ons op de hoogte!

Jo

Superrr gaaf ge! Ik ga jou ook zeker missen! Maar geniet er vooral van, voor je het weet is het 28 mei!

En ik zal je natuurlijk op de hoogte houden van de laatste roddels! ;)

José

Hadi Geanne, leuk om je blog te lezen so far :)
Ik ben heel benieuwd naar jouw verhalen.
Goede reis.

berry & makina

He meid....
wij wensen jou ook heel veel succes en eigenlijk alles wat je nodig bent om te leren, plezier te hebben maar ook voor de momenten dat je het zwaar hebt...en bedenk je dan op zulke momenten dat het super tof is wat je doet en dat je dat heel veel geeft in de toekomst...een enorme ervaring en een super voor je ontwikkeling en kijk op het leven......enjoy and goodluck....
liefs berry & makina

Auntie

Wat een avontuur meid. Wij wensen je ontzettend veel succes en plezier in dat verre land. Wij gaan jou natuurlijk ook heel erg missen.

Roelien

Wie moet er nu zulke mooie doelpunten scoren voor SVBS Da1? : )

Gernanda

Leuk dat je ons via je blog op de hoogte gaat houden en ons jaloers gaat maken ;) Het wordt vast supergaaf! Geniet van je laatste weekjes hier en ga nóg harder genieten als je daar straks bent! Liefs Gernanda

Jacqueline

Leuk Ge! Ik ben benieuwd naar al je belevenissen. Super veel plezier en veel succes met je stage! Liefs Jacq

Beanca

Wat geweldig Geanne! Knap dat je dit gaat doen
Straks weer een ervaring rijker. Geniet ervan en ik ga je zeker volgen. Ben nu al benieuwd naar de eerste foto's

opa en oma

De reis goed gegaan? Uitgeslapen ? Nu indrukken opdoen
en vooral zoveel mogelijk genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!